پاپاراتزی
پاپاراتزی در زبان ایتالیایی به نوعی پشه مزاحم اطلاق میشود. ولی بیشتر از آنکه این نام منتسب به پشههای ایتالیایی باشد؛ به عکاسان زیرکی اطلاق میشود که با مهارت و فراست در پی گرفتن عکسهای پنهانی از اشخاص معروف هستند. عکاسان پاپاراتزی مانند جاسوسان حرفهای ساعتها، روزها و گاها ماهها سوژه خود را تعقیب میکنند تا بتوانند عکسی از سوژه خود بگیرند که تا به حال در ویزور هیچ عکاسی دیده نشده است.
پاپاراتزی در زبان ایتالیایی به نوعی پشه مزاحم اطلاق میشود. ولی بیشتر از آنکه این نام منتسب به پشههای ایتالیایی باشد؛ به عکاسان زیرکی اطلاق میشود که با مهارت و فراست در پی گرفتن عکسهای پنهانی از اشخاص معروف هستند. عکاسان پاپاراتزی مانند جاسوسان حرفهای ساعتها، روزها و گاها ماهها سوژه خود را تعقیب میکنند تا بتوانند عکسی از سوژه خود بگیرند که تا به حال در ویزور هیچ عکاسی دیده نشده است.
نام عکاسی پاپاراتزی با نام رونه گاللا عجین شده است؛ عکاس مشهور آمریکایی که مانند پشه، پابهپای سوژههای خود میرفت. اما داستان از آنجایی آغاز شد که گاللا میخواست عکسی از مارلون براندو بگیرد.
او ستارهی بداخلاق سینما را قدم به قدم تعقیب میکرد. مزاحمتهای او تا آنجائی ادامه یافت که براندو از دست گاللا شکایت کرد. دادگاه ایالتی، گاللا را به رعایت فاصله دو متری از مارلون براندو محکوم کرذ. گاللا ولی دست بر دار نبود؛ تعقیبها همچنان ادامه داشت. عاقبت آقای پدرخوانده آنقدر عصبانی شد که با مشت به جان عکاس افتاد، این ضرب و شتم آنقدر شدید بود که فک و پنج دندان گالا خرد شد و کار به دادگاه و غرامت کشید. ولی این پایان کار نبود؛ همانطور که در عکس بالا میبینید؛ رونه گللا با کلاه کریکت و با فاصله دو متری مشغول تعقیب سوژه خود شد تا ثابت کند که از دست عکاسان پاپاراتزی، هیچ راه فراری وجود ندارد.